Ηλ. Σιακαντάρης: Το μοιραίο σκάφος έδωσε σήμα ότι έχει βλάβη και σταμάτησε η μηχανή του

Ηλ. Σιακαντάρης: Το μοιραίο σκάφος έδωσε σήμα ότι έχει βλάβη και σταμάτησε η μηχανή του

«Δεν γνωρίζουμε τι υπήρχε στο αμπάρι» τόνισε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Ηλίας Σιακαντάρης. Πρόσθεσε ωστόσο, ότι είναι γνωστό πως «αρκετοί διακινητές, για να έχουν τον έλεγχο και την ηρεμία κλειδώνουν κόσμο», ενώ υπενθύμισε πως «η περιοχή που βυθίστηκε το πλοίο, το οποίο είναι στα διεθνή ύδατα, είναι στη μεγάλη τάφρο, τα πιο βαθιά νερά ολόκληρης της Μεσογείου». 

Επιπλέον, τόνισε ότι το μοιραίο αλιευτικό «έδωσε σήμα ότι έχει βλάβη και σταμάτησε η μηχανή του».

Μιλώντας την Τετάρτη στην ΕΡΤ, υπογράμμισε ότι «είναι μία ημέρα που έχει συγκλονίσει τους πάντες». «Έχει συγκλονίσει και την κυβέρνηση», υπογράμμισε. Το σκεπτικό να κηρυχθεί τριήμερο πένθος, όπως εξήγησε, είναι «στη μνήμη των θυμάτων αυτού του τραγικού δυστυχήματος, αλλά και με τη σκέψη σε όλα τα θύματα των αδίστακτων διακινητών, οι οποίοι εκμεταλλεύονται με αυτό τον τρόπο την ανθρώπινη δυστυχία». 

Ως προς τον αριθμό των θυμάτων, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος ανέφερε ότι «ξεκινάμε από έναν αριθμό ο οποίος κυκλοφορεί πολύ, αλλά δεν έχει κανείς τρόπο να τον εξακριβώσει».

«Είναι τα 700 – 750 άτομα που μας ήρθε ως πληροφορία από το συντονιστικό κέντρο της Ρώμης, μετά από ενημέρωση του συντονιστικού κέντρου της Ρώμης, από ΜΚΟ, κατά δήλωσή της. Επομένως, δεν μπορούμε να γνωρίζουμε αν ήταν 750 άτομα πάνω στο σκάφος. Δεν μπορούμε, όμως, να πούμε ότι ήταν πολύ λιγότερα ή πολύ περισσότερα», όπως εξήγησε.

«Αυτό που μπορούμε να γνωρίζουμε αυτή τη στιγμή είναι το άθροισμα, σύμφωνα και με τις ανακοινώσεις, των ανθρώπων που έχουν βρεθεί νεκροί και των διασωθέντων, που έχουν μεταφερθεί στα νοσοκομεία και στις άλλες δομές της Πολιτικής Προστασίας, που από την πρώτη στιγμή, από το πρωί κινητοποίησε ένα τεράστιο σχέδιο για να αντιμετωπίσει τέτοιες μεγάλες καταστροφές, μαζική απώλεια ανθρώπινης ζωής. Επομένως, μπορούμε να γνωρίζουμε τι έχουμε βρει…», επισήμανε ο Ηλ. Κασιαντάρης.

Πότε ακριβώς ενημερώθηκαν οι ελληνικές Αρχές

Σύμφωνα με τον κυβερνητικό εκπρόσωπο, οι ελληνικές Αρχές ενημερώθηκαν στις 11 το πρωί της Τρίτης, με σήμα από το συντονιστικό κέντρο της Ρώμης. Περιγράφοντας το χρονικό της τραγωδίας ανέφερε: «Αμέσως ξεκίνησαν ενέργειες, αμέσως ζήτησαν από ελικόπτερο, πήγε και drone της FRONTEX, ήρθε και ελικόπτερο, το οποίο ξεκίνησε από τη Μυτιλήνη.

Υπήρξε οπτική επαφή με το σκάφος στις 3 χθες το μεσημέρι. Το είδαν να πλέει με σταθερή πορεία, με σταθερή ταχύτητα. Στη συνέχεια έστειλε το Λιμενικό Σώμα σήμα σε παραπλέοντα πλοία να αλλάξουν την πορεία και να παρακολουθούν το συγκεκριμένο σκάφος 

Στις 05.30, λοιπόν, έδωσε εντολή σε πλοίο από τη Μάλτα, το οποίο έφτασε δίπλα στο σκάφος στις 07.30. Εκεί πάλι ο άνθρωπος που ήταν πάνω στο σκάφος και μιλούσε αγγλικά, είπε ότι δεν αντιμετωπίζουν κανέναν κίνδυνο, θα συνεχίσουν και θέλουν να συνεχίσουν την πορεία τους προς την Ιταλία, το μόνο που χρειάζονται είναι τροφή, νερό. Τους παρασχέθηκαν από το πλοίο με τη μαλτέζικη σημαία και στη συνέχεια το παρακολουθούσαν. 

Δεύτερη επαφή έγινε στις 09.00 η ώρα από ελληνικό παραπλέον πλοίο, το οποίο πλησίασε – όπως είπε πολύ σωστά το ρεπορτάζ νωρίτερα – έδωσε νερό, έδωσε τροφή, πέταξαν την τροφή από το ελληνικό πλοίο στη θάλασσα. Και στη συνέχεια συνέχισαν πάλι με σταθερή πορεία. Επαναλάμβαναν στα αγγλικά ότι δεν αντιμετωπίζουν κανέναν κίνδυνο, θέλουν μόνο να συνεχίσουν το ταξίδι τους προς Ιταλία. Το παρακολουθούσαν διακριτικά. Ήταν και καθ’ οδόν σκάφος του Λιμενικού Σώματος, το οποίο είχε έρθει από την Κρήτη, το οποίο προσέγγισε το πλοίο το βράδυ, αρκετά αργά. Το Υπουργείο Ναυτιλίας αναρτά, αυτή την ώρα, και συγκεκριμένο χρονικό του τι έγινε ακριβώς. 

Στις 22.40, λοιπόν, έφτασε το σκάφος του Λιμενικού και παρακολουθούσε διακριτικά το αλιευτικό. Στη 01.40 το αλιευτικό, αυτός που χειριζόταν το δορυφορικό τηλέφωνο, έδωσε σήμα ότι έχει βλάβη και σταμάτησε η μηχανή του. Όντως, αυτό παρατήρησαν και οι άνθρωποι του Λιμενικού και τα παραπλέοντα πλοία που ήταν εκεί. Τότε το σκάφος του Λιμενικού άρχισε να προσεγγίζει πολύ σιγά, όπως γίνεται σε αυτές τις περιπτώσεις και τότε είδε το σκάφος, το οποίο είχε αρκετό κόσμο στο πάνω κατάστρωμα, επομένως το κέντρο βάρους του ήταν αρκετά ψηλά, να κάνει – παλάντζα το λένε στη ναυτική ορολογία – μία έντονη κλίση αριστερά, δεξιά, μία έντονη αριστερά και μετά μία πολύ έντονη δεξιά, που το τούμπαρε…».