Ξαναμπαίνουν στις ράγες τρένα και προαστιακός την Τετάρτη - Τα δρομολόγια που δεν θα γίνουν
Eurokinissi
Eurokinissi

Ξαναμπαίνουν στις ράγες τρένα και προαστιακός την Τετάρτη - Τα δρομολόγια που δεν θα γίνουν

Ξαναμπαίνουν στις ράγες τρένα και προαστιακός αύριο, Τετάρτη 22 Μαρτίου, με νέα μέτρα για την ασφάλεια, μετά την τραγωδία στα Τέμπη.

Κάποια, όμως, από τα δρομολόγια δεν θα εκτελεστούν, όπως είπε ο πρόεδρος των μηχανοδηγών της Hellenic Train, Κώστας Γενηδούνιας μετά τη συνάντηση των εργαζομένων με τη διοίκηση της εταιρείας.

Συγκεκριμένα, όπως ανέφερε, κάποια από το δρομολόγια δε θα πραγματοποιηθούν, καθώς οι εργαζόμενοι δεν πήραν τις γραπτές διαβεβαιώσεις που ζήτησαν για να επιστρέψουν στο τιμόνι των συρμών.

Τα δρομολόγια που δε θα γίνουν

«Τα δρομολόγια θα αρχίσουν στα σημεία που δεν έχουμε εκφράσει ενστάσεις εμείς οι μηχανοδηγοί και σε όλα τα κομμάτια που δεν υπάρχουν στα 9 σημεία στην επιστολή που δώσαμε στη δημοσιότητα. Υπάρχει η δική μας ένσταση για την γραμμή Πλατύ – Φλώρινα, στην γραμμή προς Στρυμόνα, Σέρρες – Δράμα, και υπάρχει και ένσταση δική μας που αφορά το κομμάτι των επικοινωνιών μέσα στις σήραγγες Τεμπών και Πλαταμώνα» εξηγεί ο Κώστας Γενηδούνιας.

Σύμφωνα με τον ίδιο «δεν έχουν δοθεί διαβεβαιώσεις και το είπα και στη διοίκηση της Hellenic Train και θεωρούμε ότι για την γραμμή Πλατύ – Φλώρινα και Σέρρες – Δράμα υπάρχουν σοβαρά προβλήματα με τις ισόπεδες διαβάσεις, με βραδυπορίες και με τις επικοινωνίες. Αυτό που γίνεται προσπάθεια να λυθεί είναι με τις επικοινωνίες». 

Τα δρομολόγια που ξεκινούν από την Τετάρτη

Ο Προαστιακός Πειραιάς - Αεροδρόμιο - Λιόσια - Χαλκίδα
Το τμήμα Θεσσαλονίκη - Φλώρινα & Δράμα
Αλεξανδρούπολη - Ξάνθη
ο Προαστιακός Πάτρα - Ρίο
Παράλληλα θα ξεκινήσουν δύο ζεύγη εμπορικών αμαξοστοιχιών.

Τα μέτρα για την επανεκκίνηση του Σιδηρόδρομου

Οι αμαξοστοιχίες θα κινούνται σε διαφορετικές ώρες τη νύχτα, ώστε να μην υπάρχει το ενδεχόμενο να διασταυρωθούν, σε σημεία όπου υπάρχει μονοδρόμηση της γραμμής.

Σε όλα τα δρομολόγια των τρένων και του προαστιακού, θα υπάρχουν αυστηρά, δύο μηχανοδηγοί και τουλάχιστον ένας συνοδός, ενώ θα υπάρχουν δύο σταθμάρχες, σε σταθμούς όπου μέχρι τώρα, ήταν μόνο ένας.

Επιπλέον μειώνεται η ταχύτητα σε τμήματα που δεν καλύπτονται από σηματοδότηση.

Μείωση ταχύτητας

Με 80 χλμ θα κινούνται οι προαστιακοί  και εμπορευματικοί συρμοί, ενώ με 100 χλμ οι επιβατικές αμαξοστοιχίες.

Θα υπάρξει σταδιακή εγκατάσταση από την Hellenic Train καταγραφικού στις αμαξοστοιχίες με δυνατότητα καταγραφής επικοινωνιών καμπίνας μεταξύ των μηχανοδηγών και του προσωπικού κυκλοφορίας του ΟΣΕ (σταθμάρχες, ρυθμιστές κυκλοφορίας και τηλεδιοικητές).

Θα αναβαθμιστούν οι υποδομές με ολοκλήρωση των έργων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης του κύριου άξονα, ενώ άμεσα πρόκειται να προκηρυχθεί διαγωνισμός για την ανάταξη και συντήρηση των σηράγγων.

Επίσης συζητήθηκε το ζήτημα της πυρασφάλειας και της πυρανίχνευσης στις σήραγγες, καθώς και οι ραδιοεπικοινωνίες και ο φωτισμός στις σήραγγες.

Αποφασίστηκε να γίνονται ασκήσεις ετοιμότητας επί χάρτου αλλά και στο πεδίο με σενάρια αντιμετώπισης έκτακτων αναγκών και θα συμμετέχουν Αστυνομία, Πυροσβεστική και ΕΚΑΒ.

Διαβάστε ακόμα:

Κ. Τσιάρας: Κακουργήματα η κλοπή και κλεπταποδοχή σιδηροδρομικού υλικού