Χρ. Σταϊκούρας: Δρομολογούμε 188 έργα, ύψους 27,6 δισ. ευρώ, έως το 2030

Χρ. Σταϊκούρας: Δρομολογούμε 188 έργα, ύψους 27,6 δισ. ευρώ, έως το 2030

«Στόχος μας είναι να συμβάλλουμε, στο μέγιστο δυνατό βαθμό, στη βιώσιμη ανάπτυξη όλης της επικράτειας, στη βελτίωση των συνθηκών ζωής και της καθημερινότητας όλων των πολιτών της χώρας». Αυτό επεσήμανε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας και πρόσθεσε ότι: «επιδιώκουμε την ενίσχυση των ‘‘πράσινων’’ υποδομών και μεταφορών και την ορθολογική αξιοποίηση των πολύτιμων υδάτινων πόρων».

Όπως τόνισε ο Υπουργός, σε συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα Realnews «στον πυρήνα της στρατηγικής μας στόχευσης μέχρι το 2030 βρίσκεται μια δέσμη 188 έργων ύψους 27,6 δισ. ευρώ, για σύγχρονες υποδομές και ασφαλείς μεταφορές».

«Πρόκειται για έργα οδικά, σιδηροδρομικά, αντιπλημμυρικά, υδρευτικά, αρδευτικά, κτιριακά και λιμενικά, καθώς και αεροπορικές υποδομές και ήδη, έχουμε επισκεφτεί αρκετά από τα εμβληματικά έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη προκειμένου να διαπιστώσουμε επί τόπου τα θέματα και τις προκλήσεις και αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε στο Υπουργείο», συμπλήρωσε.

Ο κ. Σταϊκούρας αναφέρθηκε στην αντιμετώπιση των ζητημάτων των συγκοινωνιών, ύστερα και από την ολοκλήρωση του πρώτου κύκλου επαφών με τους αρμόδιους φορείς, αλλά και τις πρόσφατες επισκέψεις του, όπου είχε την ευκαιρία να ενημερωθεί για τα προβλήματα και τις προκλήσεις.

«Μέχρι το τέλος του έτους, δρομολογούνται η κάλυψη σημαντικού αριθμού κενών θέσεων εργασίας και η προμήθεια νέων οχημάτων μηδενικών ρύπων, ηλεκτρικών και φυσικού αερίου, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη», είπε την ενίσχυση των αστικών συγκοινωνιών. 

«Τα πρώτα 250 νέα λεωφορεία αναμένεται να ενταχθούν στους στόλους των δύο πόλεων στις αρχές του 2024. Επίσης, εντός του 2023 θα ξεκινήσουν οι διαδικασίες για την δεύτερη φάση του διαγωνισμού προμήθειας επιπλέον 650 λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, κυρίως ηλεκτρικών, αργής και ταχείας φόρτισης», ενημέρωσε.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επεσήμανε τις πρωτοβουλίες για ανέπαφες πληρωμές στα μέσα μαζικής μεταφοράς, την εξέλιξη των εργασιών της Γραμμής 4 του Μετρό, αλλά και στο Μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο όπως είπε, αναμένεται να λειτουργήσει το 2024.

Συγκεκριμένα για τις ανέπαφες συναλλαγές είπε: «Η ταχύτατη αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών είναι εκ των ων ουκ άνευ,
καθώς άπτεται της καθημερινότητας των πολιτών. Επεξεργαζόμαστε ένα ψηφιακό σχέδιο για την υποστήριξη ανέπαφων πληρωμών στα Μέσα Μαζικής Μετακίνησης, είτε με τραπεζική κάρτα είτε και με smartphones, όπου θα μπορεί ο επιβάτης να πληρώνει το αντίτιμο του εισιτηρίου του. Επίσης, μέσω της ειδικής εφαρμογής, θα μπορεί ο επιβάτης να επιλέξει το φθηνότερο οικονομικό πακέτο που είναι διαθέσιμο, βάσει της πολιτικής κομίστρου του ΟΑΣΑ».

Για το Μετρό, σύμφωνα με τον ίδιο, ο δεύτερος μετροπόντικας βρίσκεται ήδη στην Ελλάδα, και αναμένεται να ξεκινήσει τις εργασίες του το φθινόπωρο για τη γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας, ενώ μέχρι τέλους του έτους, θα οριστικοποιηθεί και η τελική χάραξη των νέων επεκτάσεών του Μετρό Θεσσαλονίκης προς τα βορειοδυτικά. Μετά την παράδοση του βασικού έργου, θα παραδοθεί σε λειτουργία και η επέκταση προς Καλαμαριά.

Τέλος, ο κ. Σταϊκούρας έκανε λόγο για την πρόοδο εργασιών στον ΒΟΑΚ, με τον οποίο αναμένεται να συρρικνωθούν οι αποστάσεις, αλλά κυρίως να βελτιωθεί σημαντικά η οδική ασφάλεια στο νησί.

Όπως είπε τα τμήματα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος και Χερσόνησος – Νεάπολη έχουν  ήδη συμβασιοποιηθεί και εντός της τετραετίας αναμένεται να ολοκληρωθεί η κατασκευή τους. Στο μεταξύ, θα ξεκινήσει και η κατασκευή του τμήματος Κίσσαμος – Χανιά – Ηράκλειο, αφού αποσφραγιστούν οι φάκελοι των προσφορών, κυρωθεί η σύμβαση στη Βουλή, ληφθούν οι εγκρίσεις της DG COMP και συναφθούν οι δανειακές συμβάσεις εκ μέρους του παραχωρησιούχου.

Με την ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ, η διαδρομή Χανιά – Ηράκλειο θα διανύεται σε μόλις 70 λεπτά, ενώ η διαδρομή Χανιά – Άγιος Νικόλαος σε περίπου 100 λεπτά. Παράλληλα, θα αναβαθμιστεί η οδική ασφάλεια, με αισθητή μείωση θανατηφόρων ατυχημάτων και σοβαρών τραυματισμών.