Η «διαστημική» πραγματικότητα του ΣΥΡΙΖΑ
Eurokinissi
Eurokinissi

Η «διαστημική» πραγματικότητα του ΣΥΡΙΖΑ

Την ξεχασμένη ιστορία του πολυδιαφημισμένου ελληνικού διαστημικού οργανισμού που ιδρύθηκε επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ όταν ο Νίκος Παππάς κατείχε το χαρτοφυλάκιο της Ψηφιακής Πολιτικής, ανέσυρε ο πρώην υπουργός, κατηγορώντας τη ΝΔ ότι την κατάργησε για να τον χτυπήσει προσωπικά.

«Τον καταργήσατε για λόγους μικροκομματικούς και για να επιτεθείτε σε εμένα προσωπικά, γιατί με είχατε στοχοποιήσει», ήταν τα λόγια του στο Attica TV απευθυνόμενος στον Θάνο Πλεύρη της ΝΔ, εκφράζοντας την πικρία του που η Ελλάδα δεν έχει πια διαστημική πολιτική σε αντίθεση με την περίοδο ΣΥΡΙΖΑ.

Όλα τα υπόλοιπα είναι εκείνα που δεν είπε ο κ. Παππάς. Ούτε ένα μήνα μετά τον διορισμό του διοικητικού συμβουλίου στον νέο οργανισμό, ο διεθνούς αναγνώρισης πρόεδρος του ΕΛΔΟ και με θητεία στη NASA, δρ. Σταμάτης Κριμιζής, που είχε έρθει γι’ αυτό τον λόγο από τις ΗΠΑ, παραιτήθηκε, με καταγγελίες για έλλειψη διαφάνειας και αξιολόγησης και αιχμές κατά του Νίκου Παππά.

Στη μακροσκελή επιστολή παραίτησής του ο κ. Κριμιζής μιλούσε για υπουργικές αποφάσεις που «πρακτικά ακύρωσαν τον λόγο ύπαρξης του ΕΛΔΟ, καθιστώντας τον μια μη αξιόπιστη γραφειοκρατική δομή που θα μπορούσε να γίνει υποχείριο οποιουδήποτε πολιτικού προϊστάμενου», ενώ κατήγγειλε τον τότε γενικό γραμματέα του υπουργείου, αποκαλώντας τον ειρωνικά «Τσάρο του Διαστήματος».  

«Πολύ σύντομα μου έγινε σαφές ότι ο κ. γ.γ. Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων έχει αναλάβει, υπό την ανοχή του κ. υπουργού, τον ρόλο του “Τσάρου του Διαστήματος” στην Ελλάδα, αν και δεν έχει καμία γνώση και εμπειρία σε αυτόν τον τομέα. Φαίνεται λοιπόν πως εγώ περισσεύω, εφόσον δε δέχομαι να είμαι φερέφωνο κανενός», ανέφερε χαρακτηριστικά. Και έκανε σαφές ότι αλλιώς τα περίμενε όταν άφηνε τις ΗΠΑ για να υπηρετήσει τη μητέρα πατρίδα και αλλιώς τα βρήκε στην Ελλάδα.

Αυτά για την ιστορία. O Στ.Κριμιζής, με σπουδαία καριέρα ως ερευνητής σε διαστημικά προγράμματα των ΗΠΑ, μεταξύ αυτών και στη ΝΑSA, στην οποία είχε διατελέσει επί επτά χρόνια διευθυντής επιστημονικών προγραμμάτων, ήταν από τις πρώτες επαφές που είχε ο ΣΥΡΙΖΑ με την αριστεία, δηλαδή την αξιοποίηση αναγνωρισμένων ανθρώπων με θητεία στο εξωτερικό.

Η άλλη όψη της εμπειρίας του ΣΥΡΙΖΑ με την αριστεία αφορά τον καθηγητή του αμερικανικού πανεπιστημίου Χάρβαρντ και επικεφαλής του ψηφοδελτίου στο Επικρατείας, Όθωνα Ηλιόπουλο, ο οποίος εξελίσσεται σε μια δύσκολη περίπτωση για το κόμμα. Εκτός από την υποτονική του συμμετοχή στην προεκλογική εκστρατεία, όποτε τοποθετείται δημόσια, δημιουργεί ζητήματα, όπως η δήλωσή του ότι «δε μας ψηφίζουν οι οδοντίατροι έτσι κι αλλιώς, οπότε ας πληρώσουν κάτι παραπάνω» κατά τη διάρκεια συζήτησης για τη φοροδιαφυγή. Και μπορεί μετά τις αντιδράσεις και τη διάσταση που πήρε το θέμα, να ανασκεύασε ζητώντας συγγνώμη από τους οδοντιάτρους, αλλά η «γκάφα» του, μας έφερε ξανά στο νου την προ μηνός αντίθεσή του για την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων στην Ελλάδα.

Συμπτώματα μιας στρεβλής αντίληψης της πραγματικότητας εκπέμπονται ακόμη και στο παρά ένα των εκλογών, όχι μόνο από τους αρίστους που επιστράτευσε ο ΣΥΡΙΖΑ. Το ίδιο συμβαίνει και με παραδοσιακές αξίες, όπως ο Παύλος Πολάκης που δίνει αγώνα για να κρατήσει την έδρα στα Χανιά. Ο αψύς Σφακιανός ανήρτησε βίντεο στο οποίο ο ίδιος φιγουράρει πλάι στον Ελευθέριο Βενιζέλο, τον Γεώργιο Παπανδρέου και τον Άρη Βελουχιώτη. Δίπλα δηλαδή στον Βενιζέλο, εμπνευστή του «Ιδιώνυμου» (φυλακή και εξορία για τους κομμουνιστές), εμφανίζεται ο Γεώργιος Παπανδρέου που ήταν η πιο εμβληματική μορφή του αντικομμουνισμού και απηνής διώκτης του επόμενου που επίσης εμφανίζεται στο βίντεο, δηλαδή του Άρη Βελουχιώτη. Πλίνθοι τε και κέραμοι ατάκτως ερριμμένοι. Στο κόσμο του ΣΥΡΙΖΑ η Ιστορία και οι πρωταγωνιστές της μπορούν να εκλαμβάνονται και να ερμηνεύονται κατά το δοκούν. Όλοι χωράνε, αρκεί να υπηρετούν τον σκοπό.

Ίσως η συγκίνηση του Αλέξη Τσίπρα στη χθεσινή αποχεραιτιστήρια συγκέντρωση του ΣΥΡΙΖΑ να είναι μια ένδειξη πως συνειδητοποίησε επιτέλους ότι τόσα χρόνια το κόμμα και όσοι το υπηρετούν κινούνται σε αυτήν ακριβώς τη διαστημική και παράλληλη πραγματικότητα με την κοινωνία.