Ά. Σκέρτσος: Υποδείξεις στη δικαιοσύνη δεν μπορεί να κάνει ο κ. Τσίπρας

Ά. Σκέρτσος: Υποδείξεις στη δικαιοσύνη δεν μπορεί να κάνει ο κ. Τσίπρας

Απάντηση σε όσα εδήλωσε νωρίτερα στη συνέντευξή του στο Mega ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης Αλέξης Τσίπρας, για τη σιδηροδρομική τραγωδία αλλά και για την ηγεσία του Αρείου Πάγου, έδωσε ο υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος, με συνέντευξή του στην ΕΡΤ.

«Θα περίμενα σήμερα ο κ. Τσίπρας να πει μια συγγνώμη [...] η ευθύνη δεν μπορεί να είναι αόριστη, πρέπει να έχει ονοματεπώνυμο. Θα περίμενα από τον κ. Τσίπρα να πει, 'ζητώ συγγνώμη διότι αποψίλωσα την ανεξάρτητη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων από προσωπικό. Κάνοντας απόσπαση στο κόμμα και σε πολιτικά γραφεία, στελεχών αυτής της ανεξάρτητης αρχής'. Ο ρόλος των ανεξάρτητων αρχών για τέτοιες κρίσιμες υπηρεσίες είναι πάρα πολύ σημαντικός», υπογράμμισε εν κατακλείδι ο υπουργός Επικρατείας.

Κληθείς εξ άλλου να απαντήσει στη θέση του κ. Τσίπρα, ότι υπάρχει σύγκρουση συμφερόντων αφ' ης στιγμής ο υιός του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ισίδωρου Ντογιάκου ήταν «μετακλητός στο γραφείο του υπουργού» (σ.σ του Κώστα Καραμανλή) - και, άρα, ο ίδιος στη θέση του θα είχε παραιτηθεί - ο Άκης Σκέρτσος δήλωσε: «Ο κ. Καραμανλής δεν διώκεται ποινικά, δεν βλέπω καμία συσχέτιση. Δεν μπορώ να δεχθώ τέτοιου τύπου υποδείξεις προς τη δικαιοσύνη από οποιοδήποτε πολιτικό πρόσωπο».

Και στη συνέχεια, «ο κ. Τσίπρας έχει δείξει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνεται τη σχέση του με τη δικαιοσύνη. Όποτε τον βολεύει, βγαίνει και λέει ότι "υπάρχουν δικαστές στην Αθήνα" και όταν η δικαιοσύνη καταδικάζει στελέχη του αμετάκλητα για πολύ σοβαρές υποθέσεις, παράβασης καθήκοντος δημοσίου λειτουργού, σφυρίζει αδιάφορα. Συνεπώς υποδείξεις προς τη δικαιοσύνη δεν νομίζω ότι μπορεί να κάνει».

Με αφορμή δε, το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη, ο υπουργός Επικρατείας επέμεινε πολύ στα ζητήματα αξιολόγησης και ποιοτικής αναβάθμισης της δημόσιας διοίκησης. Με το σκεπτικό αυτό θα λειτουργήσει υπηρεσία εσωτερικού ελέγχου σε ΟΣΕ και Hellenic Train, η οποία μπορεί να πάρει απόφαση ακόμη και για απολύσεις.

«Το 2022 για πρώτη φορά στο ελληνικό Δημόσιο έγιναν 70 απολύσεις δημοσίων υπαλλήλων. Αντίστοιχα στην ελληνική δικαιοσύνη για πρώτη φορά τον τελευταίο χρόνο τέθηκαν εκτός υπηρεσίας περίπου 40 δικαστές σύμφωνα με το Υπουργείο Δικαιοσύνης γιατί δεν εκτελούσαν σωστά τα καθήκοντά τους».

Ενώ παρέθεσε, τέλος, και λίστα δώδεκα νόμων που στόχο έχουν «να αυξήσουν τη λογοδοσία, να αυξήσουν τις πειθαρχικές κυρώσεις, να βελτιώσουν τον εσωτερικό έλεγχο, να έχουμε λιγότερα φαινόμενα διαφθοράς με ειδικό πλαίσιο για τις καταγγελίες κατά της διαφθοράς».

Νόμοι που η κυβέρνηση έφερε στη Βουλή και υπερψήφισε η Νέα Δημοκρατία, αντιθέτως καταψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ, όπως είπε. «Αυτοί που τους καταψηφίζουν, δεν μπορεί να αποτελούν μέρος της λύσης», επέμεινε ο Άκης Σκέρτσος.

Τέλος καλοκαιριού θα έχουμε πλήρες σύστημα τηλεδιοίκησης

«Η Ελλάδα στο τέλος του καλοκαιριού - αρχές φθινοπώρου θα είναι μία από τις λίγες ευρωπαϊκές χώρες που θα έχουν ολοκληρωμένο σύστημα», επισήμανε παράλληλα, ενώ σχολιάζοντας τις δηλώσεις του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξη Τσίπρα ότι επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ παραδόθηκε το 68% της τηλεδιοίκησης, σημείωσε: «Εμείς τα αμφισβητούμε αυτά τα στοιχεία και είναι στοιχεία τα οποία θα τα δει η προανάκριση. Διότι αυτή τη στιγμή τρέχουν τρεις ανεξάρτητες έρευνες, δύο δικαστικές και μία διοικητική που θα φέρουν όλα τα στοιχεία στην επιφάνεια και στη δημοσιότητα»

«Αυτό το οποίο έχει συμβεί στην πραγματικότητα -γιατί τα χαρτιά που έφερε ο κ. Τσίπρας είναι απλά οι αιτήσεις για την εκταμίευση και απορρόφηση χρημάτων από την κοινοπραξία και όχι πρωτόκολλα παράδοσης παραλαβής - είναι ότι πρέπει κάποιος να παραλάβει ένα έργο, συγκεκριμένα ο ΟΣΕ από την ΕΡΓΟΣΕ, ή από την κοινοπραξία, για να πούμε ότι έχει ολοκληρωθεί.

Τα πρωτόκολλα παράδοσης και παραλαβής έλεγαν ότι το έργο σταμάτησε το 2017 στο 18%. Αυτό σημαίνει ότι από τους 52 σταθμούς είχαν παραδοθεί 17 και με απόφαση της διοίκησης του ΣΥΡΙΖΑ, της διορισμένης διοίκησης ΟΣΕ του ΣΥΡΙΖΑ, είχαν κριθεί τα μισά από αυτά ως ακατάλληλα και προς επανακατασκευή», πρόσθεσε και συμπλήρωσε: «Συνεπώς αμφισβητούμε 100% αυτό το οποίο λέει η αντιπολίτευση».

Υπενθύμισε ότι «και ο πρωθυπουργός και ο Κώστας Καραμανλής έχουν πολλές φορές δημόσια πει για την αδύναμη θέση στην οποία βρίσκονταν οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι από τη δημοσιονομική κρίση και μετά. Εδώ έχουμε να κάνουμε με έναν χρεοκοπημένο οργανισμό, ο οποίος σας θυμίζω ότι το 2010 τέθηκε σε καθεστώς αναδιάρθρωσης. Έφυγαν 2.310 άνθρωποι, εκ των οποίων 830 ήταν σταθμάρχες μηχανοδηγοί και κλειδούχοι. Ουσιαστικά δηλαδή αποδυναμώθηκε πάρα πολύ το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο».

Σύμφωνα με τον ίδιο, «στη συνέχεια έγιναν πολύ σοβαρές περικοπές και σε μισθούς, σε δαπάνες και σε επενδύσεις που έπρεπε να γίνουν για τη συντήρηση και την αναβάθμιση του δικτύου. Η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ μείωσε τον προϋπολογισμό του ΟΣΕ από 100 εκατομμύρια ετησίως σε 45 εκατομμύρια ετησίως. Από αυτά τα 45 εκατομμύρια τα 40 πήγαιναν σε μισθοδοσίες και μόνο τα 5 πήγαιναν σε συντήρηση δικτύου».

Επί ΝΔ «ο προϋπολογισμός του ΟΣΕ έχει αυξηθεί από 45 σε 75 εκατομμύρια ευρώ, ακριβώς διότι εμείς διαπιστώσαμε ότι έπρεπε να γίνουν επενδύσεις. Δεν προλάβαμε να ολοκληρώσουμε το έργο και της τηλεδιοίκησης και σήμανσης και των πρόσθετων προσλήψεων που έχουν δρομολογηθεί. Την προηγούμενη περίοδο είχαν φύγει 470 άνθρωποι από τον ΟΣΕ ως το 2019 και είχαν γίνει 26 προσλήψεις. Σήμερα έχουμε δρομολογήσει 200 προσλήψεις μέσω του ΑΣΕΠ για να ενισχύσουμε και άλλες 220 έκτακτες προσλήψεις έκτακτου προσωπικού. Συνολικά δηλαδή κοντά στις 420 προσλήψεις», σημείωσε.

Ο κ. Σκέρτσος πρόσθεσε ακομη ότι ο πρωθυπουργός έχει ήδη ζητήσει μία διάγνωση τρωτότητας σε όλες τις κρίσιμες υποδομές, είτε αυτές αφορούν λιμάνια, είτε αφορούν λεωφορεία, είτε αφορούν αεροπλάνα, είτε οδικά δίκτυα.

Ενώ συνέχισε λέγοντας: «Ήδη όλα τα αρμόδια ελεγκτικά κλιμάκια κάνουν αυτόν τον έλεγχο τρωτότητας ώστε να μην υπάρχει ανασφάλεια ότι υπάρχουν υποδομές που μπορεί να κινδυνεύουν. Δεν αντέχουμε σε καμία περίπτωση νέα τέτοια δυστυχήματα».

Διαβάστε ακόμα:

Γ. Οικονόμου για συνέντευξη Αλ. Τσίπρα: Μεγάλα κενά λόγια περί ευθύνης

ΝΔ: Τα τέσσερα ψέματα του κ. Τσίπρα για τον σιδηρόδρομο

Κ. Χατζηδάκης: Δεν τα καταφέραμε στο θέμα του εκσυγχρονισμού του ΟΣΕ